همه چیز درباره ی برنامه نویسی

درباره ی برنامه نویسی

همه چیز درباره ی برنامه نویسی

درباره ی برنامه نویسی

همه چیز درباره ی برنامه نویسی را در این وبلاگ بخوانید

  • ۰
  • ۰

سیستم عامل گوشی و وسایل هوشمند خانه و محل کار شما و اطرافیانتان بیشتر اندروید هستند یا IOS؟

به احتمال زیاد در طول روز بیشتر با اندروید سر و کار دارید تا IOS! خوب است که بدانید بالاترین درصد در بین سیستم عامل ها در دنیا هم به اندروید اختصاص دارد.

برای همین بازار کار طراحی و تولید اپلیکیشن ها، گجت ها و … برای اندروید حسابی داغ است. خیلی از شما هم احتمالا این موضوع به گوشتان خورده است و می خواهید وارد این حوزه کاری شوید و برنامه نویسی اندروید را شروع کنید، اما نمی دانید از کجا و با چه زبان های برنامه نویسی!

در این مقاله به جواب این دو سوال خواهید رسید اما قبل از آن توضیح مختصری در رابطه با اینکه برنامه نویسی اندروید چیست خواهیم داشت.

زبان های برنامه نویسی اندروید کدام اند؟

زبان های برنامه نویسی مورد نیاز برای برنامه نویسی اندروید کدام اند؟ میرسیم به اصلی ترین جای مقاله! جایی که باید بدانیم برای آنکه برنامه نویس اپلیکیشن اندروید شویم به چه زبان های برنامه نویسی نیاز داریم تا بعد از آن آموزش خود را استارت بزنیم.

می توان گفت اصلی ترین و کاربردی ترین زبان های برنامه نویسی اندروید این دو مورد هستند:

  1. جاوا (Java)

از زمانی که اندروید به طور رسمی در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد، جاوا زبان پیش فرض برای برنامه نویسی اپلیکیشن های اندروید بوده است و اصلی ترین زبان برنامه نویسی اندروید به شمار می رود. اما بعدها زبان کاتلین (Kotlin) وارد بازی شد و خیلی ها برای برنامه نویسی اندروید به سمت این زبان برنامه نویسی رفتند.

جاوا یک زبان شی گرا بسیار محبوب در بین برنامه نویسان و به خصوص برنامه نویسان اندروید است و با اینکه ایرادات نسبتا زیادی دارد هنوز هم یکی از پرکاربردترین و پر تقاضا ترین زبان های برنامه نویسی موبایل است. البته این تنها کاربرد زبان برنامه نویسی جاوا نیست و این زبان در زمینه های مختلفی مثل توسعه وب هم کاربرد دارد.

پس شما برای برنامه نویسی اندروید کافی است تا آموزش جاوا ببینید و با کسب مهارت های لازم، وارد بازار کار شوید.

در مجموع جاوا با تمام نواقص و ویژگی های مثبتی که دارد یک زبان عالی برای تجربه ی لذت بخش توسعه یک اپلیکیشن اندروید است.

  1. کاتلین (Kotlin)

Kotlin یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که به طور کامل با جاوا سازگار است و از برنامه نویسی تابعی (functional programming) پشتیبانی می کند.

Kotlin بیشتر برای توسعه اپلیکیشن های اندروید، اپلیکیشن های تحت وب، اپ های دسکتاپ و اپلیکیشن های سمت سرور (server-side) استفاده می شود. این زبان برنامه نویسی، برای هر کسی که می خواهد در این زمینه فعالیت کند زبانی ایده آل است.

Kotlin به گونه ای طراحی شده است تا نسخه ی یوزر فرندلی تر (user-friendly) زبان برنامه نویسی جاوا باشد و در حال حاضر بیشتر اپلیکیشن های اندروید و گوگل از Kotlin استفاده می کنند. کاتلین سینتکس (syntax) بسیار تمیز و کد نویسی آسانی دارد که باعث می شود با مقدار کد کمتری به نتیجه ی دلخواهتان برسید. همچنین با Kotlin می توان به تمام کتابخانه های جاوا دسترسی داشت.

از آنجایی که اندروید پرفروش ترین سیستم عامل موبایل است، کاتلین می تواند زبان قدرتمندی برای یادگیری در سال ۲۰۲۲ باشد.

منبع:

https://tiktheme.ir/%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1/

  • ۰۱/۰۲/۰۹
  • نوشین عباسی

نظرات (۱)

https://hmvatan.ir/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی